Współczesne banki notują coraz większe problemy ze znalezieniem odpowiedniej liczy klientów zainteresowanych ofertą bankowych produktów. Podłożem tej trudnej sytuacji jest zwykle rosnąca liczba i różnorodność bankowej oferty i nieproporcjonalny spadek liczny potencjalnych klientów. Rosnąca sukcesywnie konkurencja odbiera stałych klientów nawet bankom o utrwalonej pozycji na rynku, a tym samym zmniejsza prawdopodobieństwo osiągania zysków ze sprzedaży proponowanych kredytów, pożyczek, produktów oszczędnościowych, a nawet polis ubezpieczeniowych.
Kiedy banki powinny stosować kampanię reklamową?
Wydaje się, że odpowiedź na wyżej zadane pytanie jest w zasadzie jednoznaczna. Każda współczesna firma, która zamierza osiągać odpowiednie zyski z prowadzenia swojej działalności powinna obowiązkowo realizować wyjątkowo skuteczną kampanię promocyjną.
Podobnie powinny również postępować banki. To ich klienci są bezpośrednim motorem napędowym, od których uzależnione są wyniki bilansu banku. Przede wszystkim korzystanie przez nich z produktów bankowych jest elementem budującym zysk banku. Z każdego kupionego przez klienta produktu, bank osiąga konkretny zysk, którego elementem składowym jest marża banku. Jest to zawsze część oprocentowania kredytów i pożyczek, które jest zwykle stałym składnikiem umowy.
Aby jednak ten ważny składnik finansowy został zaksięgowany jako zysk banku, musi wpierw stanowić wartość zapłaconą przez klienta z tytułu konkretnego produktu. Tu jednak zachodzi potrzeba odpowiedniego zareklamowania swoich produktów przez bank i wykazania, że jego oferta jest bardziej korzystna niż oferta banków konkurencyjnych. W kampanii mającej wypromować produkty bankowe dużą rolę odgrywają atrakcyjne Gadżety Reklamowe. Mogą to być koszulki z logo banku, kubki z nadrukiem firmowym, breloczki, długopisy, a nawet eleganckie gadżety skórzane i elektroniczne.
Gadżety reklamowe dla stałych klientów
Obecnie coraz więcej firm stosuje nowatorskie formy promocji, które mają skłonić klientów do skorzystania z ich oferty. Wśród nich największym zainteresowaniem cieszą się zawsze atrakcyjne gadżety reklamowe, które stanowią konkretną wartość dla klientów, a tym samym budzą ich sympatię i zaufanie do banku. Duże znaczenie przypisuje się w tym zakresie obdarowywanie gadżetami stałych klientów, bo zapobiec ich odejściu do banków konkurencyjnych.