Jeśli wykorzystywane są praktyczne produkty, jako gadżety reklamowe, to wcale nie muszą być one różnokolorowe. Można bowiem wybrać jeden konkretny kolor i właśnie w takim odcieniu przygotowywać wszystkie gadżety wspierające kampanię promocyjną. Nie chodzi przecież o to, by te elementy wzajemnie się między sobą wyróżniały. Wszak mają one przede wszystkim promować i wspierać kampanię reklamową. Dlatego właśnie najlepiej będzie, jeśli kolor i poszczególne elementy nadruku zostaną dobrane w taki sposób, by odpowiadały charakterowi oferty, którą chce w ten sposób przedstawić reklamodawca. Jednocześnie nie można zapominać o tym, by kolor gadżetu reklamowe oraz barwy wykorzystane na nadruku były inne. Chodzi o to, by całość była wyraźna i przede wszystkim czytelna.Zanim jednak zacznie się ustalać jakie kolory wykorzystane zostaną na gadżecie promocyjnym, to przede wszystkim należy ustalić, jaki przedmiot nim będzie. Z pewnością kubki reklamowe to jeden z lepszych wyborów, ponieważ są to praktyczne produkty, na których można wiele nadrukować. Dzięki temu będzie można klientowi przejąć za pomocą gadżetów reklamowych sporo treści i informacji. Warto jednak pamiętać o tym, by całość mimo wszystko była atrakcyjna pod względem wizualnym, jak i czytelna.
Jeśli tylko jest taka możliwość, to kubki reklamowe powinny swoim kolorem nawiązywać do charakteru oferty, czy też do logo i nawy reklamodawcy. Chodzi po prostu o to, że niektóre firmy identyfikują się z danym kolorem, po nim są od razu rozpoznawalne. Dlatego właśnie w takiej sytuacji jak najbardziej należy wykorzystać daną barwę, by udekorować i wyróżnić swoje gadżety reklamowe.
Jednym słowem Kubki reklamowe powinny jak najbardziej być dopasowane do charakteru całej kampanii promocyjnej, ale przede wszystkim odpowiednio dopasowane do samego reklamodawcy. Dzięki temu takie gadżety reklamowe zdecydowanie lepiej będą spełniały swoje zadanie, a mianowicie odpowiednią i długoterminową promocję firmy i jej oferty. Dlatego właśnie, jeśli na przykład kolorem firmowym jest niebieski, to nie może go zabraknąć na nadruku reklamowym. W zależności od pomysłu może on być tłem dla treści lub samą treścią nadruku.